Hej innebandyföräldrar!
Nu har Storvreta varit, och i maj hägrar nu cupen i Skellefteå 3-5 maj!
Även till denna cup behöver vi ha en försäljningsaktivitet. Alla hjälps vi åt, precis som i höstas!
Denna gång har vi valt Serla toapapper samt Serla hushållspapper till försäljning.
Vi behöver sälja totalt 365 balar (ca 15st/spelare) för att få i hop ekonomin. Vi gör försäljningen i 2 steg där ni i steg 1 säljer så många balar ni bara kan till vänner, familj, arbetskamrater osv. Ni hämtar dessa balar från All Office, levererar och tar betalt.
Försäljningsdokument
Det som sedan blir kvar får spelarna i steg 2 sälja dörr till dörr. Det går till på så sätt att vi har delat in spelarna i grupper om 3 eller 4 personer vilket gemensamt gör en säljinsats under en kväll. Varje grupp behöver hjälp av en förälder som kör runt dem och transporterar balarna på de områden vi tilldelat gruppen att sälja på.
Försäljningsgrupper
Köparen får då sin produkt med en gång och killarna gör en aktiv insats.
Hur många balar grupperna behöver sälja beror på hur många av de 365 balarna vi lyckats sälja i steg 1. Ni får ut information av oss hur många balar varje grupp skall hämta ut inför steg 2, ni bestämmer själva inom gruppen hur ni utför hämtningen av balarna från All Office samt upplägg under försäljningskvällen. Vi förutsätter att ledare inte behöver ta ansvar i grupperna. Swish under kvällen sker till ansvarig förälder.
Steg 1 Försäljningen sker under vecka 5 och 6.
Försäljningsdokument skickas till rydh.elin@gmail.com senast fredag den 11/2
Uthämtning av papper sker under vecka 7
Steg 2 Försäljningen sker måndag vecka 8 av samtliga grupper.
Finns det frågor kontaktar ni någon av lagföräldrarna
Mvh,
Elin, Camilla, Johanna och Roland