Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Försäljning av Kakor
2018-09-05 20:45

Nu drar vi igång försäljning av kakor!


Målet är att varje spelare säljer 20 stycken kakburkar.

Varje kakburk säljs för 50:-

Lyckas vi med detta kommer vi att tjäna 9600:- till laget!


Tanken är att spelarna får varsin katalog och beställningslista på nästa träning, måndag den 10/9. Om man inte kan hämta sin katalog den dagen så be någon som bor nära att ta med en extra eller åk och hämta hemma hos Kevin( Bärnstensv. 23, Carlshem.) Därefter är det bara att börja sälja!


Vi har fram tills den 28/9 på oss att sälja så mycket vi bara kan. Burkarna beställs i efterhand så det är helt okej att sälja fler än 20 burkar.

Den 28/9 kommer Wilma att stå på Carlshöjdskyrkan kl.18:00 och samla in alla beställningslistor. Om man inte kan komma då så går det bra att skicka sin lista med någon.


Därefter beställer Wilma de kakburkar vi har sålt. Varje spelare hämtar sina kakburkar och betalar med Swish  i samband vid hämtningen. OBS! Ni måste skriva er sons för- och efternamn som meddelande när ni swishar.


Tips till grabbarna:

Sälj till grannar, vänner och bekanta.

Be en förälder ta med sig listan till jobbet.

Be en förälder skriva ut på sina sociala medier att ni säljer för laget.

Sälj till företag, kvitto kan ordnas av Wilma.


Precis som tidigare så hjälper vi varandra! Om någon har svårt att sälja så ta kontakt med andra i laget.


V.37 måndag 10/9 Kataloger och beställningslistor delas ut på träningen.

V.39 fredag  28/9 kl. 18:00 utanför Carlshöjdskyrkan, Beställningslistor samlas in.

V.40-V41 Hämta kakorna, Swisha och leverera till era köpare. Beställningslistan fås tillbaka. Wilma återkommer närmare och meddelar vilken dag kakorna kan hämtas


Om ni har frågor eller funderingar kan ni kontakta Kevins mamma, Wilma på telefonnummer 070-6897272.


Lycka till allihopa!


Föräldrainformation
2018-09-02 10:17


Hej!

Förra veckan hade vi ledare ett möte, nedan finns några av anteckningarna från mötet.


1. Säsongen hittills

Vi upplever att det är god stämning i laget, killarna är schyssta med varandra och att de har blivit mer och mer trygga med varandra!


2. Träningar

Inför de träningar som är kvar och inför kommande säsonger peppar vi killarna att komma på träningarna trots att de är lite förkylda eller har någon skada. Vi tänker att det är bra att de komma ändå eftersom de kan lyssna och ta till sig övningar och instruktioner och de slipper missa så mycket. Kanske kan de även delta lite lätt i någon övning.


3. Träningskläder

Vi har fortsatt samarbete med Stadium när det gäller träningskläder. Vi har haft gemensamma tillfällen när spelarna får komma och prova ut och beställa kläder. Men vi vill påminna er om att det bara är att gå in på Stadium själva och be att få prova ut kläder och handla själva. Det blir ingen skillnad på priset på själva plagget utan det som blir dyrare är trycket som varje enskild köpare betalar ca 100:- för och genom laget får vi det lite billigare. Laget får ingen rabatt på själva klädesplaggen. Om vi vill ha billigare träningskläder så behöver vi sponsorer, något som vi ledare inte lägger tid på att samordna. Vill någon av er andra dra i det så är det fritt fram.


4. Futsal

Vilka killar är intresserade av att spela Futsal i vinter? En förfrågan har skickats ut. Från vårt lag är det fem spelare som har visat intresse.Vi tar med det inför inomhussäsongen.


5. Avslutning

Vi pratar om vad vi kan hitta på som avslutning på säsongen...Någon aktivitet utanför fotbollsplanen...kostnad?? Något på fotbollsplanen...vad?? Inget beslut togs.


6. Lagkassan

I dagsläget finns det 14.835:- i kassan. För ett par veckor sedan uppmanade vi er föräldrar att dra igång med försäljningar för att tjäna mer pengar till laget. Än så länge har ingen hört av sig! Vi vet att killarna tycker att det är roligt att åka iväg på Cuper och för att de ska kunna göra det behövs det pengar.
Exempel på vad det kan kosta

  • Cup i Wasa ca 35.000:

  • Piteå Summer Games ca 25.000:-


Så dra igång lite försäljningar nu!


Försäljning
2018-08-22 08:34
Hej alla föräldrar!

Nu är höstsäsongen igång och det börjar vara hög tid för oss att tänka på hur vi ska samla in pengar till lagkassan. 
Under vårsäsongen sålde vi Grillbriketter och det blev lyckat! 

Ni som inte är lagledare eller tränare har ansvar för att att se till att laget får in pengar på något sätt, det kan vara via försäljningar eller olika typer av arbete. Vet att något lag har hjälp till att inventera på butiker och på så sätt tjänat in pengar, det finns kanske andra typer av arbete vi kan göra också. 

Vem av er tar ansvar för höstens försäljning?
Det handlar om att välja produkt eller arbete, administrera försäljningen mot företaget och peppa spelare och andra föräldrar. 

Vi bifogar listan över vem som har varit ansvarig tidigare och vad vi har sålt. 
I listan finns även förslag på vad vi kan sälja men om man googlar vidare så upptäcker man det finns nästan hur mycket som helst. Så välj nåt ni tror på och anmäl er som ansvarig inför höstens första försäljning =) Det är önskvärt att vi drar igång med försäljningen så snart som möjligt så att vi kanske hinner med två omgångar innan jul. 

/Ledarna


Försäljning GUIF DC



NÄR

VAD

ANSVARIGA


VT18

GRILLBRIKETTER

DANIEL SKOG


HT18








Förslag på vad vi kan sälja

NEWBODY




PLASTPÅSAR




ULLMAX




KAKOR




JULKLAPPS-

PAPPER





RESTAURANG-

CHANSEN




LJUS




KRYDDOR




TANDBORSTAR




TOAPAPPER




Arbetsfördelning 6/6
2018-05-30 21:32
Hej igen!
Såg att listan över arbetsfördelningen inför GUIF-dagen ser konstig ut i utskicket.
Här kommer den igen...

De som ska baka är:
Viktor Lindblad 
Johannes
Ivar 
Jesper
Colin 
Daniel 
Helmer 
Liam E
Oliver S.
Olle 
Ben 
David
Federico 
Fredrik
Kevin 
Victor Lindmark 

Ansvariga för att samla in priser från laget och leverera dessa är:
Liam S. 
Oliver L-S 

Huvudansvariga för städ är (Tänker att vi alla hjälps åt) 
Kasper 
William 
Albin J 


Matchvärdar GUIF DC
2018-05-06 16:59

MATCHVÄRDAR GUIF DC


Vi kommer att ha ett rullande schema för rollen som matchvärd.

Byt med någon om ni får förhinder på den dag som ni har blivit tilldelade.



Bakgrund: Svenska Fotbollförbundet (SvFF) har beslutat att införa ”Nolltolerans” mot våld/hot och ordningsstörningar på och kring fotbolls- och futsalplaner i Sverige. Det har inkommit en rad önskemål från föreningar, domare och föräldrar att det ska göras något för att stävja trakasserier mot domare. VFF har därför beslutat att varje förening/lag skall ha utsedda matchvärdar, vars uppgift är att verka för ett gott klimat för alla på och kring fotbollsplanen. På arenor där flera matcher spelas samtidigt är det lämpligt att varje lag utser erforderligt antal matchvärdar som tar hand om arrangemanget för respektive match. Se till att det finns tillräckligt antal matchvärdar i föreningen.

Matchvärden ska:
 • vara väl förtrogen med hemmaanläggningens rutiner och utrymmen
 • hälsa motståndarlaget/domare välkomna och anvisa omklädningsrum 
• finnas tillgänglig för motståndarlagen och domaren för att svara på frågor 
• vid match i fotboll hänvisa publiken till annan del av planen än där lagens avbytarbänk är belägen. Åskådare skall stå minst 2-3 meter från linjen. Ingen bakom målen.
• vara ett domarstöd i paus och efter match
 • under match bevaka att ingen i publiken uppträder störande för ledare, spelare eller domare samt söka stävja alla former av diskriminerande företeelser. • vid grövre händelser rapportera till Västerbottens Fotbollförbund 1

180511Johannes och Ben


180527
Helmer och Federico

180609
Viktor Lindblad och Fredrik


180624
Ivar och Liam S


/Ledarna
Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Gimonäs Umeå IF, 28/08 16:46 
Gimonäs Umeå IF, 26/07 11:01 
 
Sponsorer