Serieseger
2017-04-09 14:11

I lördags spelade Bulldogs sin sista match för säsongen, visst var seriesegern redan säkrad men trots detta stod mycket på spel. Kiruna HK var på besök igen, senast de var i Umeå lyckades de gräva fram 2 poäng. Här berövades Guif chansen för en så kallad "perfect season", men det blev också det enda poängtappet denna säsongen GUIF vinner matchen komfortabelt till slut. Bulldogs vinner alltså serien redan första året som föreningen har ett herrlag i seniorspel, målet sattes redan på försäsongen för cirka ett år sen men vem hade trot att Bulldogs skulle stå som seriesegrare med 14 vinster 1 förlust och förkrossande 159+ i målskillnad.
En härlig blandning av frejdig ungdom och ålderdomlig visdom har satt sin prägel på detta laget. Vi må inte vara det smartaste laget i serien, men trots samlingar 10 över halv och två poäng på VKs sportquiz vinner vi division tre fast beslutna om att komma starkare och smartare till spel i division två nästa säsong.

Tråkiga nyheter med att säsongen är slut är att vi kommer att tappa några spelare vars skor kommer vara väldigt svåra att fylla. Jöran "måljöran" Mahr kommer att flytta hem till sommaren då han efter två år nu är färdigutbildad och är redo för nya utmaningar hemma i tyskland. Holger "hogga" Johansson som har dragits med skador större delen av denna säsongen har valt att lägga skorna på hyllan och fullfölja andra drömmar. Sist men inte minst kommer vi att tappa vår tappre kantspringare som med fart, fläkt och precision lyckats få titeln som GUIF herrars bäste målskytt genom tiderna! Gustav Sinander som han heter är även han färdigpluggad och är redo för flytt hem till sitt vackra Göteborg där Håkan Hellström väntar med öppna armar, nytt lag är ännu inte känt. Vi förlorar 3 duktiga handbollsspelare men framför allt förlorar vi 3 riktigt bra killar! Tack för denna tiden och lycka till med framtida utmaningar.

Som tur är!
Har Bulldogs några valpar på gång som under de sista matcherna fått chansen och visat framfötterna ordentligt. Axel Pons blev matchens lirare i sin debut mot norrfjärden, Otto Vingren skötte sig exemplariskt mellan stolparna och Oscar Pettersson passade på att sätta sitt namn på kartan när han dunkade 4 baljor mot serietvåan Kiruna. Nytt blandat med gammalt gör att vårt hopp om att etablera oss i divison två lever i allra högsta grad. I slutändan handlar allt om att göra fler mål än motståndarna som coach Matte skulle sagt.

Vår resa har startat på allvar och vi tackar för allt stöd, trots att många valde att stanna hemma när snygg Eric Bygdemark stoppades från spel pga någon båt grej. I höst kommer Eric återigen att vara på banan och hoppas ni då återigen sluter upp och stöttar Bulldogs för nu kommer det verkligen att behövas! Bygget inför nästa säsong är snart i full fart, för våra bulldogs står försäsongen för dörren och för föreningen startar bygget inför nästa säsong. Vi behöver all hjälp vi kan få, för att nå våra mål kommer vi att sälja kol men också en del toapapper... men nog med "skit"snack stötta gärna GUIF samtidigt som ni fyller på era förråd inför grillsäsongen! Vi letar också med ljus och lyckta efter nya sponsorer som vill hjälpa till att sätta umeå på handbollskartan, komigen.... vi kan inte vara sämre än boden och härnösand!;)

Återigen stort tack och på kärt återseende till hösten!

Sommaruppehåll2021-07-01 16:18
Träningstider v35-362019-08-26 09:30