Gimonäs Umeå IF

Handboll lördag 6/11!
2021-10-04 18:23

*UPPDATERING*
Sammandraget blir lördag 6 november kl. 11.30-15.00 på Sjöfruhallen på Tomtebo.

Vi kommer att spela 2 matcher lördagen den 6 november. Varje match är 2*15 minuter och vi spelar med en målvakt och fyra utespelare. Första matchen börjar 11.45 och den andra matchen börjar 12.30 så vi är klara strax efter kl. 13.

Eftersom sammandraget blir på höstlovet vecka 44 är det extra bra om ni kan meddela närvaro eller frånvaro i Sportadmin-appen när vi skickar ut kallelsen till sammandraget.

Det är bra om barnen har inneskor och vattenflaska med sig till sammandraget. Fiket och caféterian på Sjöfruhallen kommer att vara öppen om man vill köpa något men det går också bra att ta med eget fika.

Om ni vill berätta om matchreglerna för barnen är det att:
Spelarna får inte:
- slå på bollen om motspelaren har den i händerna
- gå mer än tre steg med bollen i händerna
- dribbla > fånga > dribbla

- vara innanför målgårdslinjen vid anfall eller försvar, förutom när anfallare skjutit och efter skott landar i målgården

Vi kommer öva kommande veckor på både match, bollpassning, regler och leka mycket på träningarna!

Ps: det andra sammandraget för handboll blir söndag 28 november kl. 9-11 på Sjöfruhallen. Separata kallelser till sammandragen kommer att mejlas ut senare.

Mvh/ Lillemor, Mattias, Olle och Mary