GUIF Klasslag Sofiehem/Ålidhem

Info om resten av säsongen!
2022-01-23 10:45

Lite ändringar i planeringen! Nu har vi tränare fått uppdaterad info.

Vi kör innebandy till och med vecka 8 och då avslutas innebandyn med sammandrag (match). Mer info om matcherna (tider etc) kommer senare via mejl.

Sedan är det paus under sportlovet (v. 9-10) och vi börjar med futsal söndag vecka 11.

Vecka 16, söndag 24 april, blir det sista träningen med klasslaget. Guif kommer att skicka ut mejl med intresseanmälan där man kan kryssa i vilken eller vilka idrotter som ens barn vill fortsätta med.

Mvh/ tränarna

Snart börjar innebandyn!
2021-11-29 11:52

Hej allihopa!
Nu har vi spelat de sista handbollsmatcherna och tränat klart handboll för den här gången.

Bra jobbat alla barn!

Därför startar vi nu igång med innebandy! Vi har samma träningsdag, tid och plats. Så:

Med start 5 december övar vi innebandy söndagar kl. 9-10 på Ålidhemshallen!

OBS! Guif har inte möjlighet att fixa innebandyklubbor och innebandyglasögon till alla spelare så därför måste alla barn ha med sig egen klubba och innebandyglasögon.

(Vi tränare återkommer med information om uppehåll över jullovet)

Mvh/ tränarna

Handboll lördag 6/11!
2021-10-04 18:23

*UPPDATERING*
Sammandraget blir lördag 6 november kl. 11.30-15.00 på Sjöfruhallen på Tomtebo.

Vi kommer att spela 2 matcher lördagen den 6 november. Varje match är 2*15 minuter och vi spelar med en målvakt och fyra utespelare. Första matchen börjar 11.45 och den andra matchen börjar 12.30 så vi är klara strax efter kl. 13.

Eftersom sammandraget blir på höstlovet vecka 44 är det extra bra om ni kan meddela närvaro eller frånvaro i Sportadmin-appen när vi skickar ut kallelsen till sammandraget.

Det är bra om barnen har inneskor och vattenflaska med sig till sammandraget. Fiket och caféterian på Sjöfruhallen kommer att vara öppen om man vill köpa något men det går också bra att ta med eget fika.

Om ni vill berätta om matchreglerna för barnen är det att:
Spelarna får inte:
- slå på bollen om motspelaren har den i händerna
- gå mer än tre steg med bollen i händerna
- dribbla > fånga > dribbla

- vara innanför målgårdslinjen vid anfall eller försvar, förutom när anfallare skjutit och efter skott landar i målgården

Vi kommer öva kommande veckor på både match, bollpassning, regler och leka mycket på träningarna!

Ps: det andra sammandraget för handboll blir söndag 28 november kl. 9-11 på Sjöfruhallen. Separata kallelser till sammandragen kommer att mejlas ut senare.

Mvh/ Lillemor, Mattias, Olle och Mary

Fotbollen drar igång igen -tisdag 17 augusti!
2021-08-11 15:52
Sammandrag

Hej alla barn och föräldrar!

Vi hoppas att ni har haft en härlig sommar i det vackra vädret!

Nu startar klasslaget snart och vi börjar med fotbollsträning igen tisdag 17 augusti. Vi träffas på Ålidhems Arena (konstgräsplanen) och träningen börjar kl. 17.15 som förut.

Vi tränare har också fått information om att det blir ett sammandrag (match) igen och det kommer att vara söndagen 29 augusti. Då startar första matchen kl. 9.30 men laget samlas kl. 9.15. Vi kommer att vara klara för dagen cirka 10.30. Det kommer separat kallelse senare till sammandraget.

Vi kommer att träna fotboll några veckor och ungefär i mitten av september börjar inomhussäsongen. När vi får besked om lokal och träningstid för inomhusträningen så kommer vi mejla ut det.

Vi ses nästa vecka för träning!
Mvh/ Lillemor, Mattias och Olle

Ingen träning tisdag 15 juni - sista träningen 22 juni!
2021-06-15 11:46

Hej!

Vi vill påminna om att det INTE är någon fotbollsträning idag den 15 juni eftersom det är skolavslutning.

Nästa vecka, tisdag 22 juni, blir sista träningen innan vi gör uppehåll för sommaren.

Vi hoppas alla barn och föräldrar får en härlig skolavslutning idag och vi ses nästa vecka!

Mvh/ Lillemor, Matthias och Olle

Sammandrag (match) söndag 6 juni
2021-06-01 19:45

Hej!

Nu har vi haft några träningar och vilket fin, glad och rolig grupp vi har med barnen i klasslaget! Nu är det 27 barn och vi är tre tränare så om någon fler skulle vilja bli tränare är det jättebra. Vi kommer säkert också att fråga er föräldrar om hjälp ibland på träningar för att till exempel samla ihop bollar, placera ut koner etc.

Här kommer lite information om sammandraget (matcherna) på söndag den 6 juni.

• Vi träffas kl. 10.10 på söndag 6 juni på Ålidhems Arena (samma plats som för träningarna)
  • Match 1 börjar kl. 10.30.
  • Match 2 börjar 11.30 så vi kommer att sluta för dagen ungefär 12.15.

Varje match är 3x10 minuter och man spelar med 1 målvakt och 4 utespelare med många byten så att alla får chans att spela. Vi fokuserar på att det ska vara roligt och lärorikt!

Kom också ihåg att skicka med vattenflaska till barnen så att de kan dricka under dagen.

Senare i veckan kommer det att komma en kallelse via mejl till matchen. Ett tips är att ladda hem appen Sportadmin medlemsapp. Då kan man svara på kallelser och fylla i om barnet kommer eller inte till träningar och match direkt i appen och man får notiser när vi tränare mejlar ut information.

Vi hörs och ses!
/Lillemor, Mattias och Olle