Precis som att alla andra branscher digitaliseras så gör vi nu också det. Inom kort börjar vi använda Kansliservice – ett automatiserat och digitalt föreningssystem skapat av Sportadmin med målsättningen att ge oss ännu bättre förutsättningar att utveckla vår verksamhet.
Ni medlemmar erbjuds ett smidigare system för att bl.a. anmäla er till våra lag, betala avgifter samt hålla er uppdaterade om lagets aktiviteter. Dessutom minskar vi tiden för administrativt arbete för vår kanslipersonal som istället kan lägga mer tid på att utveckla föreningen. Det nya systemet innebär att en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr per betalning tillkommer för att täcka transaktionskostnader, automatiserade funktioner och ger dig som medlem tillgång till MedlemsAppen.
FRÅGOR & SVAR:
Varför 9-59 kr i administrationsavgift?
Nu erbjuder vi nya digitala betalningsmetoder – allt för att vi som förening ska kunna digitalisera och förenkla vår administration. För samtliga betalningar tillkommer en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr beroende på fakturabeloppet
Vad innebär det för föreningen?
Processen blir mer eller mindre helt automatiserad, och vi kan erbjuda fler betalsätt än tidigare. Vi frigör många timmar från vår kanslipersonal som tidigare gått åt att manuellt registrera och bocka av fakturor. Den delen sköter nu vår betalpartner Billmate åt oss.
Det gör att vi istället kan lägga vår tid på det vi verkligen vill, att utveckla föreningen.
Den administrativa avgiften köper helt enkelt oss mer tid.
De betalningsmöjligheter vi erbjuder är:
- Kortbetalning
- Fakturabetalning*
- Delbetalning*
*) Tänk på att faktura eller delbetalning innebär att det kommer att tas en lätt kreditupplysning. Detta är en standardkontroll och ingenting som påverkar ditt UC.
Vad innebär det för mig som medlem?
- För dig som medlem innebär det en smidigare anmälan och betalning, och fler betalningsmetoder. Du får tillgång till MedlemsAppen där du har ditt, eller ditt barns, lags aktiviteter, kalender, kallelser, utskick m.m.
- Du kan anmäla om du behöver skjuts eller har plats i din bil genom funktionen Samåkning.
- Du kan i förväg meddela om du eller ditt barn är kommer på träningen genom funktionen Förhandsrapportera.
- Du får ditt medlemskort digitalt i appen och ser även dina betalningar, erbjudanden från föreningen samt mycket mer.
När ska det nya systemet införas?
Preliminärt första veckan i december.
Något annat viktigt att tänka på?
Betala era obetalda fakturor senast 30 november! De obetalda fakturorna kommer att uppdateras i samband med att vi kopplar på Kansliservice. De digitala betalningsmetoderna och administrationsavgiften kopplas då till dessa fakturor.
Administrationsavgiften är det som gör ovanstående möjligt och pengarna går därmed indirekt tillbaka in i Gimonäs Umeå IF och vår verksamhet.
Ladda ner ”SportAdmin MedlemsApp” från AppStore eller Google Play, om du inte redan gjort det!
FRÅGOR
Per Beijar, idrottskonsulent,
per.beijar@gimonasuif.se, 070-3975839
Alf Forsberg, ordförande
forsberg.g.alf@gmail.com, 070-2168776