Din idé kan bli verklighet hos oss!

GUIF vill vara en nyfiken förening och en arena för engagemang, som erbjuder aktiviteter utifrån medlemmarnas och lokalinvånarnas intressen och önskemål. Vi tror att en attraktiv förening är flexibel och klarar av att ta tillvara på det engagemang som finns.

Den senaste tiden har vi provat bland annat fysträning, skridskoskola, badminton och Tough Kids. Din idé kan bli verklighet i GUIF och kanske också en del av föreningens ordinarie verksamhet. Eller så blir det en aktivitet som erbjuds ett begränsat antal tillfällen, allt beroende på vilket intresse som finns.

Att utveckla föreningen och lansera nya idrotter eller aktiviteter ser vi som ett led i att;

• Ge barn, ungdomar och vuxna möjlighet att idrotta i närområdet, utan att vara beroende av skjuts eller behöva förflytta sig långa sträckor för att träna.
  • Erbjuda ett brett och varierat utbud av idrotter och aktiviteter för att aktivera flera, såväl befintliga medlemmar men också de som inte är med i föreningen idag.
  • Vara en aktör som möjliggör idrott och fysisk aktivitet genom hela livet, oavsett ambitionsnivå, ålder eller intresse.

Här nedan kan du se hur din idé går från förslag till verklighet.

1. Idé

Ta kontakt med vår idrottskonsulent med barn- och ungdomsansvar
Jonas Vesterlund på telefon 070-2210883 eller via jonas.vesterlund@gimonasuif.se

2. Vad krävs?
Fundera på vad som krävs för att din idé ska bli verklighet. Om du vill hjälper kansliet dig med att fundera. Exempel på vad som krävs kan vara:
  • Idrottsyta
  • Ledare
  • Utrustning
  • Kostnad
3. Bedömning
Efter det görs en bedömning av idén. Ingen stor grej, vi välkomnar det mesta. Men idén ska ändå rimma med GUIF:s vision och värdegrund, vara möjlig att genomföra och vända sig till både tjejer och killar.

4. Genomförande
Nu är det bara att börja planera och köra igång. Av kansliet kan du få hjälp med allt möjligt. Till exempel bokning av lokaler, marknadsföring av din idé, utskick till medlemmar eller andra saker som behövs i en uppstart.

Lycka till!