Gimonäs Umeå IF

Ny i GUIF

Kul att just du vill bli medlem i GUIF! Här nedan följer en del information som är bra för dig att veta. På hemsidan har vi samlat mycket information för nya medlemmar, bl.a. om föreningens värdegrund och policy. Under fliken avgifter kan ni se vad det kostar att vara med i GUIF och under fliken stödfond kan ni ansöka om att få deltagaravgift betald om ni har ekonomiska utmaningar.

Ny spelare/ledare - hur blir jag medlem?

För att bli medlem, börja med att klicka på “Registrera dig i GUIF”, fyll i uppgifterna och skicka in. Då hamnar du i vårt administrativa system Sportadmin och vi kan placera dig i rätt lag/grupp. Detta är nödvändigt av flera skäl, bl.a. för att du ska få delta i vår verksamhet samt att företrädare för föreningen (ex. kansli och ledare) ska kunna nå dig med information. Kommunikation sker ofta via mejl/Sportadmins medlemsapp så håll dig uppdaterad dagligen så du inte missar någon information.

Hur hittar jag till rätt lag?

När du registrerat dig som medlem, kontaktar du ledare i laget för din åldersgrupp för att ta reda på träningstider och ev. andra frågor du undrar över. Kontaktuppgifter till ledare finns på lagsidan under respektive idrott. Är du osäker på vilken ledare du ska kontakta kan du fråga kansliets personal.

Ny ledare

Som ny ledare är det ofta många frågor om hur saker går till. Vår utgångspunkt är att vi ska “göra det lätt att göra rätt” för er ledare. Därför har vi tagit fram ledarportalen samt GUIF-modellen som hjälpmedel för er ledare. I ledarportalen kan ni hitta svar på frågor som dyker upp inför, under och efter säsong. GUIF-modellen består av träningsprogram fördelat på ålder och idrott. Vi tar dessutom in begränsat belastningsregister på alla våra ledare.