Information om Covid-19
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Gimonäs Umeå IF
 
Föreläsning om spelförståelse
2021-02-03 18:59

Västerbottens innebandyförbund, i samarbete med RF-SISU Västerbotten, bjuder in till föreläsning i två delar kring spelförståelse. Men vad är spelförståelse? Går det att träna upp och hur gör man?

Peter Svensson Hörnsten, instruktör på Riksinnebandygymnasiet i Umeå, föreläser om hur vi som tränare kan hjälpa spelarna att utvecklas. Vad är viktigt att tänka på och hur kan du jobba för att göra det på bästa sätt?

Målgrupp: Ledare och aktiva på röd nivå och äldre samt ledare på blå nivå i Västerbotten.

Föreläsningen är digital och består av två delar.
Del 1: 7/2, kl 19-21
Del 2: 10/2, kl 19-21

Använd läken nedan:
Välj att ni är spelare och spelar på röd eller högre nivå

https://www.innebandy.se/media/16737/inbjudan_innebandy_3.pdf

Sista dag att anmäla sig är 4/2!
Viktig info!
2020-12-20 11:37

Hej!


Efter att jag känt mig lite hängig på torsdag kväll så var jag hemma från jobbet på fredagen samt gjorde ett Covid 19 test. Nu idag söndag har jag fått svar och det visade sig att jag har Covid 19.

Skickar ut denna info då jag ska kontakta de personer jag träffat 24 timmar innan första symtomen. 


Träffade vissa av er i laget onsdag 16/12 mellan 19:45-21:30.


Klistrar in den infon nedan jag fått angående smittspårning av smittskyddsenheten Region Västerbotten.


"Jag vill därför informera alla som varit där samtidigt om att ni kan ha utsatts för en smittrisk. Var observant på ev. symtom i 14 dagar efter smittotillfället. Ni kan arbeta/gå i skola som vanligt så länge ni inte har några symtom, men bör i övrigt träffa så få personer som möjligt. Var noggrann med att hålla avstånd till andra. Om symtom tillkommer ska personen isolera sig. Kvarstår symtomen efter 24 timmar eller blir förvärrade ska alla över 6 år provta sig. Provtagning kan ske genom egenprovtagning eller genom att ta kontakt med sin hälsocentral. Isoleringen kvarstår tills provsvar kommit"


/ Johan Åhlén


Tjena laget!
2020-12-08 17:51
Tjena laget!

Hoppas att allt är bra med er i vintermörkret.
Vi ledare saknar att träffa er men hoppas att vi snart ska kunna köra någon form av gruppträning igen.

Eftersom ni nu har distansstudier på heltid är det extra viktigt att ni håller er igång på något sätt. Att sitta stilla eller ligga på sängen i alltför stor mängd innebär en förslappning av kroppen.

Därför kommer vi här med några enkla förslag till att fortsätta hålla kroppen igång. Det är viktigt att komma ihåg att det är inte VAD ni gör som är viktigt utan ATT ni gör något.

Förslag
Ta en promenad varje dag på ca 20 min. Det behöver inte ske i snabbt tempo utan fokus ligger på att ni rör kroppen.
Detta bör helst ske på dagtid, och då förslagsvis under er lunchrast.

Varför?
Det är extremt viktigt att ni kommer ut i dagsljus eftersom ni behöver ljuset i dessa mörka tider.
Ring upp en kompis på ex vis FaceTime och kör samtidigt med varandra, eller träffa en kompis som bor nära och utför promenaden tillsammans. Det är viktigt att ha någon som stöttar och peppar.

Andra förslag.
För er som hellre tränar inomhus kan det ske via enklare fys i sitt rum.
Armhävningar, situps, höga hopp, stretching eller hopprep. Köp ett tränings gummiband och kör olika övningar, köp in hantlar eller kettlebells eller en step-up bräda.

Har ni tillgång till en träningscykel eller ett löpband är det också ett perfekt träningsverktyg.

Man kan även träna hemma med klubba och boll. Kör växlingar, vickningar och även lite skott. Er fantasi är er enda begränsning.

Detta kommer göra att ni känner er piggare och kommer klara av skolan bättre men även göra er redo inför framtida träningar med laget.

Hoppas det kan inspirera er att hålla igång och tänk enkelt. Måla inte upp hinder utan istället möjligheter.

Vi ses snart!

Ledarna

Ta till vara på den här tiden..
2020-11-17 18:44

Jaha, nu blir det mer restriktioner på skolorna igen.

Det är ett mycket allvarligt läge med Covid-19 smittan i Sverige nu, och vi måste alla ta ansvar och försöka få ner den. Dessutom är ju inte den här årstiden den roligaste med skitväder och mörker nästan dygnet runt.

Ledarledda träningar, även utomhus, är nu även dom inställda för alla födda från 2004  - alltså alla i vårt lag inkluderas.

Vi ledare vill att ni ska försöka minst två gånger i veckan köra någon form av "svettig"/pulshöjande egenträning, dels för att naturligtvis hålla igång så vi inte är alltför långt efter konditionsmässigt när det väl öppnas upp igen med träningar/matcher. Och sedan är det otroligt nyttigt för er under den här mörka, trötta och tråkiga årstiden att träna, så att ni även ska orka med skolarbetet fram till jul.


Så vi vill att ni med EGET ansvar har som mål att träna, själva eller med en förälder eller med 1-2 friska kompisar, under den här tiden som det inte går att spela innebandy.


All träning, inomhus eller utomhus, som ni gör och som får upp pulsen och svetten är för er egen skull...

Vi kommer att skicka ut olika förslag på bra övningar från bla Youtube och annat så att någonting ska kunna passa alla. Löpning eller raska promenader utomhus när vädret blir mindre trist än idag är bra för er då ni samtidigt får frisk luft i er. Hopprepet är kanske den mest effektiva pulshöjande konditionsträning ni kan nyttja, om ni kan göra det hemma.


Försök nu att ta tag i detta själva!


//Ledarna

Nu kör vi!
2020-09-06 13:43
Tjena laget!

 

Nu börjar det snart dra ihop sig till säsongsstart. Därför startar vi nu innebandyn på riktigt. Från och med tisdag den 8/9 kommer laget att träna 2 pass i veckan.

Vi kommer köra följande tider och platser.

 

Tisdagar 19-20.30 Sjöfrun

 

Onsdagar 20.30-22.00 Iksu

 

Från och med den 1 oktober kommer vi även köra

Torsdagar 17-18.00 Vildmanna

 

Som vanligt gäller start för uppvärmning 15 min innan halltiden. Medtag hopprep.

 

För att laget ska vara redo inför första matchen så kräver vi ledare att ALLA spelare är på ALLA träningar. Detta för att göra det möjligt att spela ihop femmor, powerplay, boxplay, spelsystem mm.

Vi kommer även höja tempot och svårighetsgraden på träningarna. Därför är det viktigt att man inte är borta för mycket.

Har man inte möjlighet att delta så kontaktar ni någon ledare.

 

Nu kör vi!

 

Ledarna

 
Sponsorer